Escolta la música del bloc

29 de gen. 2009

Ser o tenir, aquesta és la qüestió

Sóc diabètic, em dic Daniel.
Sóc Daniel, tinc diabetis.
Cal decidir....

L'impacte que suposa el diagnòstic d'una malaltia per a tota la vida com la diabetis pot fer que deixem de sentir-nos persones per convertir-nos en malalts, diabètics, pares de diabètics, amics de diabètics..., i condicionar tant la vida com el comportament dels afectats, així com la idea o imatge que les persones de l'entorn puguin fer-se de la malaltia.

Sembla que a partir d'aquell moment és més important la malaltia que la persona. És normal dir: el meu fill, el meu marit, el meu germà... és diabètic, i amb els nens, a més, s'afegeixen expressions com pobret o quina llàstima!.

Simplement convé recordar que el benestar i l'adaptació depenen en gran mesura de l'actitud positiva de l'entorn, i que moltes vegades ens sentim com ens fan sentir.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Estimat Daniel,
et volia agraïr les teves paraules al Blog del David... son molt boniques i ens ajuden...
Crec que tens raó en que l'actitut positiva és el més important per seguir endavant en una situació de crisi, però jo crec que depen de nosaltres i no de l'entorn, jo crec que l'entorn és el que nosaltres reflectim, si jo vaig cap a l'escola amb el cap avall, la mirada trista i sense somriure, em trobaré mirades que s'escapen, que no gosen mirar-me i que s'entristeixen en veure'm... Si jo decideixo anar-hi somrient, mirant la gent sense por, saludant, el que contagio és alegria, serenor i confiança, i llavors tothom s'atansa i em parla sense por. Jo crec que som nosaltres els que construïm el nostre entorn...
Petonets agraïts per empatitzar amb nosaltres i endavant amb el camí!
El vostre nen és una preciositat!
Anni

Natxo Rovira ha dit...

Hola Montse, Gràcies per la felicitació per l'Anna al blog del David. Ja li he fet arribar, i encara que no us conegui personalment, sempre són ben rebudes les mostres d'afecte.

Una forta abraçada pel Daniel i per tota la família.

Aquest blog és una bona mostra d'actitud positiva enfront una adversitat.